Ładowanie...
Podkategorie
Głównym zadaniem silników elektrycznych jest napędzanie urządzeń i maszyn, w których są zamontowane. Wykorzystywane są do tego celu różne rodzaje mechanizmów, w tym cieszące się dużą popularnością przekładnie pasowe. Budowa takich przekładni jest stosunkowo prosta, w ich skład przeważnie wchodzą bowiem dwa koła pasowe, znajdujące się na silniku i odbiorniku, oraz jeden lub kilka pasków klinowych. Zastosowanie takiego mechanizmu zapewnia cichą, wydajną pracę, odpowiednio dobrane koła pasowe klinowe oraz paski dają możliwość przenoszenia dużych obciążeń, a jednocześnie zabezpieczają przed krótkotrwałymi przeciążeniami. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest wysoka elastyczność - silnik i napędzane urządzenie mogą się znajdować w sporej odległości od siebie, nie trzeba też dbać o idealne ustawienie osi wałów. Ewentualne naprawy są proste i szybkie, nie wymagają kosztownego wydłużania czasu przestoju napędzanego urządzenia. Wystarczy na każde koło pasowe nałożyć nowe paski, ewentualnie skorygować naciąg, i maszyna może z powrotem zacząć pracować.
Oferta naszego sklepu to nie tylko nowoczesne, niezawodne silniki elektryczne, ale też liczne akcesoria do nich, w tym wysokiej jakości koła pasowe. Elementy te wykorzystuje się do napędu różnych odbiorników, dzięki odpowiednio dobranej średnicy kół można w ten sposób regulować prędkość napędzanego urządzenia. Wszystkie oferowane przez nas koła pasowe do silników elektrycznych są precyzyjnie i dokładnie wykonane, z wysokiej jakości materiałów i przy użyciu nowoczesnych technologii. Dzięki temu gwarantują długą, niezawodną pracę nawet przy wyższych obciążeniach i prędkościach obrotowych. W ciągłej sprzedaży mamy wiele rodzajów kół pasowych, o różnych średnicach zewnętrznych i wewnętrznych, różnej ilości pasków i różnej ich szerokości. Tak szeroki asortyment pozwala dokładnie dobrać odpowiednie koło pasowe do silnika elektrycznego i odbiornika, a w razie potrzeby nasi specjaliści służą pełną pomocą i wsparciem. Gwarantujemy też atrakcyjne ceny, a dla naszych stałych klientów liczne promocje.
Kategoria Przewietrzniki. Kategoria ta obejmuje przewietrzniki do silników w zakresie średnicy zewnętrznej od 130 do 305 mm oraz średnicy wewnętrznej od 14 do 48 mm. Przewietrzniki wykonane są z tworzywa sztucznego lub aluminium. Najpopularniejsze przewietrzniki w kategorii to: przewietrznik Sg 132-4, przewietrznik ZE44, przewietrznik do silnika Sf112, przewietrznik aluminiowy SF 160.
Silniki elektryczne od wielu lat używane są wszędzie tam, gdzie wykorzystanie silników na paliwa stałe czy ciekłe jest z jakiegoś powodu niemożliwe – czy to z uwagi na niedobór wspomnianych paliw czy niemożliwość odprowadzenia spalin. W takich sytuacjach bez wątpienia pomaga wykorzystanie silnika elektrycznego, który nie generuje żadnych zanieczyszczeń i wymaga jedynie podłączenia do sieci elektrycznej. Jednakże, jak każde urządzenie elektryczne, silnik elektryczny podczas pracy się nagrzewa i wymaga wydajnego chłodzenia, do czego z kolei służy przewietrznik silnika.
Przewietrznik silnika elektrycznego odpowiedzialny jest za sprawną cyrkulację powietrza wewnątrz silnika elektrycznego. Jest niczym innym jak wentylatorem silnika elektrycznego i jednocześnie niesłychanie ważnym elementem całego układu, gdyż odprowadza ciepło z silnika, zapobiegając w ten sposób jego przegrzaniu – a co za tym idzie jego uszkodzeniu, a w skrajnych przypadkach nawet kompletnemu zniszczeniu. Dobrze wentylowany silnik elektryczny pozwala na pracę z optymalną dla niego mocą, co z kolei oznacza pracę bardziej ekonomiczną. Przewietrzniki silnika elektrycznego różnią się pomiędzy sobą między innymi kształtem i rozmiarem, który dostosowany jest do mocy silnika elektrycznego, jak i ilością łopatek, a także ich rodzajem, gdyż występują z klinem i/lub wpustem.
Prócz różnych kształtów i ilości łopatek, przewietrzniki silników elektrycznych podzielone są także ze względu na materiał, z którego zostały wykonane. Na rynku dostępne są przewietrzniki silników wykonane z tworzywa sztucznego, polipropylenu, a także z metalu, którym w tym wypadku jest aluminium. Materiał wykonania wpływa zarówno na ich estetykę, jak i na właściwości chłodzące, a także na ich finalną cenę zakupu. Nie można też zapomnieć o wytrzymałości – aluminiowy przewietrznik będzie z pewnością bardziej trwały niż jego plastikowy odpowiednik. Dobór odpowiedniego do silnika elektrycznego przewietrznika to sprawa kluczowa, która pozwoli urządzeniu sprawnie i wydajnie pracować.
Kategoria Osłony przewietrzników. Kategoria ta obejmuje oslony przewietrzników do silników elektrycznych w zakresie średnicy zewnętrznej od 120 do 510 mm oraz wysokości od 65 do 220 mm. Osłony przewietrzników wykonane są ze stali. Najpopularniejsze osłony przewietrzników w kategorii to: osłona przewietrznika do 3Sg 100T, osłona przewietrznika silnika 3Sg 112, osłona przewietrznika ZPE 63.
Silniki elektryczne bez wątpienia ułatwiają nam życie. Ich montaż ogranicza się do wpięcia do sieci elektrycznej, a ich niewątpliwą zaletą na tle silników na paliwo stałe i ciekłe jest brak jakichkolwiek zanieczyszczeń, może z wyjątkiem generowanego hałasu. By silnik jednak mógł sprawnie i wydajnie działać, potrzebny jest mu odpowiednio dobrany system chłodzenia, którym w przypadku silników elektrycznych są przewietrzniki. Przewietrzniki są niestety narażone na uszkodzenia za sprawą czynników zewnętrznych i wymagają osłony – do czego z kolei służą osłony wentylatora silnika elektrycznego.
Osłona przewietrznika silnika elektrycznego ma za zadanie chronić przewietrznik przed niszczycielskim wpływem czynników zewnętrznych – wszelkie przedmioty, które z łatwością uszkodziłyby łopatki przewietrznika są więc zatrzymywane przez osłonę. Osłony przewietrznika występują na rynku w różnych rozmiarach i średnicach, co umożliwia dopasowanie ich do różnorakich przewietrzników wykorzystywanych do chłodzenia silników. Rozmiar osłony wentylatora silnika elektrycznego to jednak nie jedyne kryterium, na które należy patrzeć w trakcie jego wyboru. Ogromne znaczenie ma także materiał, z jakiego tego typu osłona została wykonana.
Najpopularniejszymi materiałami służącymi do konstruowania tych prostych, a zarazem szalenie ważnych elementów silników elektrycznych są plastik i stal – pierwszy typ cechujący się znacznie niższą ceną i wagą, drugi droższy i cięższy, lecz jednak znacznie wytrzymalszy na wszelakie uszkodzenia mechaniczne, przed którymi ma chronić. Niesłychanie ważnym aspektem podczas montażu osłony wentylatora silnika elektrycznego jest jego odpowiednie dopasowanie – ma to zapobiegać powstawaniu drgań podczas pracy, które mogą być źródłem irytującego brzęczenia, a zarazem zwiększyć ma żywotność samej osłony. Odpowiedni dobór osłony silnika, tak pod względem estetycznym, jak i z uwagi na różnorakie materiały służące do jego produkcji, ma więc kluczowe znaczenie dla finalnego efektu.
Kategoria Tabliczki zaciskowe. Kategoria ta obejmuje tabliczki zaciskowe do silników elektrycznych w zakresie wielkości śrub M4 - M12 oraz 3,4 i 6 zaciskowe. Tabliczki zaciskowe wykonane są z tworzywa sztucznego i metalu. Najpopularniejsze tabliczki zaciskowe w kategorii to: tabliczka zaciskowa M12 x 6, tabliczka zaciskowa do silnika 6 x M6, kostka przyłączeniowa do silników 3 x M5.
Kategoria Skrzynki zaciskowe. Kategoria ta obejmuje skrzynki zaciskowe do silników elektrycznych w zakresie wysokości od 45 do 80 mm oraz rozmiarze od 80 x 80 do 140 x 140 mm. Skrzynki zaciskowe wykonane są z aluminium. Najpopularniejsze skrzynki zaciskowe w kategorii to: skrzynka zaciskowa do 3Sg 100 , skrzynka zaciskowa do silnika elektrycznego 3Sg 160 – 180, skrzynka zaciskowe do Sg 112 -132.
Kategoria Łapy. Kategoria ta obejmuje łapy montażowe do silników elektrycznych w zakresie rozstawu mocowania śrub od 42 do 254 mm. Łapy wykonane są z aluminium, żeliwa lub stali. Najpopularniejsze łapy w kategorii to: skrzynka zaciskowa do 3Sg 100 , łapy silnika elektrycznego 3Sg 100, łapy do mocowania silnika Sf 160, łapy do mocowania silnika Sg 90
Kategoria Tarcze łożyskowe. Kategoria ta obejmuje tarcze łożyskowe do silników elektrycznych od strony napędu i od przewietrznika. Łapy wykonane są z aluminium lub żeliwa. Mocowanie: 3 lub 4 śruby. Najpopularniejsze tarcze łożyskowe w kategorii to: tarcza łożyskowa do 3Sg 90 , tarcza łożyskowa do Sf 100, tarcza łożyskowa do Sg 132.
Kategoria Tarcze kołnierzowe. Kategoria ta obejmuje tarcze kołnierzowe do silników elektrycznych. Łapy wykonane są z żeliwa. Najpopularniejsze tarcze kołnierzowe w kategorii to: tarcza kołnierzowa do 3SKg 100, tarcza kołnierzowa do SKf 112, tarcza kołnierzowa do SKg 80.
Kategoria Kondensatory. Kategoria ta obejmuje kondensatory do silników elektrycznych w zakresie pojemności od 1 do 200 μF oraz napięcie pracy 320 i 450 V. Kondensatory wykonane są z tworzywa sztucznego i metalu. Najpopularniejsze kondensatory w kategorii to: kondensator do silnika elektrycznego 4 μF , kondensator silnika 16 μF, kondensator 200 μF z kablem .
Klasyczne piły stołowe, zwane również krajzegami, to stosunkowo proste narzędzia o napędzie elektrycznym wykorzystywane szeroko zarówno przez firmy i osoby świadczące usługi budowlane lub remontowe, jak i przez zwykłe gospodarstwa domowe. Głównym zastosowaniem pił stołowych w zakładach rzemieślniczych jest cięcie takich materiałów, jak drewno, płyty wiórowe, płyty pilśniowe, płyty stolarskie, panele ścienne lub podłogowe, płytki ceramiczne itp. W gospodarstwach domowych krajzegi stosowane są przede wszystkim do cięcia drewna opałowego lub przy drobnych remontach oraz przeróbkach budowlanych.
Prosta konstrukcja, solidne wykonanie, a także duża wszechstronność sprawiają, że piły stołowe są narzędziami niezwykle popularnymi. Są one zbudowane z ramy (najczęściej stalowej), blatu (zdejmowanego lub uchylanego na zawiasach), wałka do piły, napędzającego wałek paska klinowego oraz przymocowanej do wałka piły tarczowej. Bardzo ważnym elementem krajzegi jest również silnik elektryczny (najczęściej trójfazowy asynchroniczny) pracujący pod napięciem ok. 400 V.
Wałek do piły stołowej jest jednym z kluczowych elementów całego mechanizmu. To właśnie do niego przymocowana jest piła tarczowa odpowiadająca za cięcie materiału. Wałek do krajzegi napędzany jest przez silnik elektryczny (najczęściej jest to silnik trójfazowy) o różnej mocy, zależnej od potrzeb użytkownika. Moc silnika na wałek przekazywana jest za pośrednictwem paska lub pasków klinowych, które rozpędzają wałek do prędkości ok. 2-4 tys. obrotów na minutę.
Posiadamy bogaty wybór najwyższej jakości wałków napędowych (wrzecion) do pił stołowych, różniących się od siebie zarówno szerokością, średnicą, rodzajem napędzających je pasków klinowych oraz średnicą kół pasowych. Oferowane przez nas wałki do krajzegi wykonane są wyłącznie z najlepszej gatunkowo stali lub żeliwa. Spośród dostępnych w naszym sklepie wałków do piły stołowej, szczególną popularnością cieszą się wałki napędowe w rurze 30 mm, wałki do piły wrzeciono 30 mm z wydłużoną osią oraz wałki do cyrkularki 40 mm żeliwne.
Na stanie
Uwaga! Zdjęcie poglądowe. Koła pasowe o średnicach wewnętrznych od 9 mm do 14 mm NIE posiadają wycięcia pod klin ( wpust pryzmatyczny ). Wytoczony gładki otwór na wcisk.
78,00 zł brutto
63,41 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
72,57 zł brutto
59,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
94,71 zł brutto
77,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
94,71 zł brutto
77,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
94,71 zł brutto
77,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
110,00 zł brutto
89,43 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
75,03 zł brutto
61,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
75,03 zł brutto
61,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
75,03 zł brutto
61,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 17 mm.
76,26 zł brutto
62,00 zł netto
Na stanie
Uwaga! Zdjęcie poglądowe. Koła pasowe o średnicach wewnętrznych od 9 mm do 14 mm NIE posiadają wycięcia pod klin ( wpust pryzmatyczny ). Wytoczony gładki otwór na wcisk.
124,00 zł brutto
100,81 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
107,01 zł brutto
87,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 17 mm.
126,00 zł brutto
102,44 zł netto
Na stanie
Uwaga! Zdjęcie poglądowe. Koła pasowe o średnicach wewnętrznych od 9 mm do 14 mm NIE posiadają wycięcia pod klin ( wpust pryzmatyczny ). Wytoczony gładki otwór na wcisk.
102,00 zł brutto
82,93 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
88,56 zł brutto
72,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
116,85 zł brutto
95,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
116,85 zł brutto
95,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
116,85 zł brutto
95,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
116,85 zł brutto
95,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
116,85 zł brutto
95,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
97,17 zł brutto
79,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
97,17 zł brutto
79,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
97,17 zł brutto
79,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 17 mm.
100,86 zł brutto
82,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
134,07 zł brutto
109,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
134,07 zł brutto
109,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
134,07 zł brutto
109,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
134,07 zł brutto
109,00 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na dwa paski klinowe 13 mm.
155,00 zł brutto
126,02 zł netto
Na stanie
Koło pasowe silnika na pasek klinowy 13 mm.
107,01 zł brutto
87,00 zł netto